Program Dostępność Plus ma już pięć lat. Przez ten czas wiele się zmieniło. Otoczenie, z którego korzystamy, staje się coraz bardziej dostępne. Zarówno przestrzeń publiczna, architektura czy transport. Zmieniły się też usługi. Dbamy, by produkty codziennego użytku były dostępne dla każdego.
A co wiedzą o dostępności Polacy? Zachęcamy Was do zapoznania się z wynikami badań na potrzeby monitorowania świadomości, znajomości i poziomu wiedzy nt. Funduszy Europejskich. Badanie zrealizowaliśmy w czerwcu 2023. Pod koniec naszej kampanii promocyjnej w radiu i TV.
Co badamy?
Spytaliśmy respondentów o ich znajomość programu Dostępność Plus oraz wykorzystanie Funduszy Europejskich (pod kątem wsparcia dostępności). Chcieliśmy sprawdzić, jak zmienia się wiedza Polaków, szczególnie po prowadzonych przez nas działaniach promocyjnych. A ponieważ prowadzimy takie badania cyklicznie – mieliśmy punkt odniesienia. Wyniki badania dotyczą przede wszystkim:
- postrzegania Funduszy Europejskich jako źródła wsparcia dostępności,
- znajomości programu Dostępność Plus i jego logo,
- źródeł informacji na temat programu Dostępność Plus,
- obszarów wspieranych przez program.
Mamy efekty!
W badaniu wzięła udział reprezentatywna próba Polaków, czyli 1067 osób. Badanie wykazało, że:
- 92% mieszkańców Polski jest zdania, że Fundusze Europejskie są przeznaczone na wsparcie działań na rzecz poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnościami i seniorów. Jest to wzrost o 5 punktów procentowych (p.p.) względem maja 2023 r. i o 13% p.p. do kwietnia 2023.
- 69% respondentów słyszało o programie Dostępność Plus (wzrost o 18 p.p. względem maja 2023 r., 32% p.p. do kwietnia 2023.
- Badani najczęściej spotykali się z informacją o programie Dostępność Plus nim w telewizji (41%) i Internecie (39%).
- 93% badanych, którzy słyszeli o programie Dostępność Plus widziało również logo tego programu. To wzrost o 3 p.p. względem maja 2023 r. i o 7 p.p. do kwietnia 2023.
Dowiedz się więcej
Zainteresowało Cię badanie? Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie zapoznaj się z całym raportem.
Badania przeprowadziła grupa BST sp. z o.o. – agencja badawcza, na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Departamentu Komunikacji i Promocji Funduszy Europejskich (DKP).
Raport z czerwca 2023 roku (PDF 2 MB)