Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Wszystkie nowo zakupione autobusy, tramwaje i pociągi będą dostępne dla osób o szczególnych potrzebach. Działania dotyczą nie tylko pojazdów, ale również całej infrastruktury okołotransportowej. Planujemy sukcesywne modernizowanie dworców, przystanków, zajezdni, poczekalni, peronów i węzłów przesiadkowych.

Efekty zrealizowane:

  • 20 zmodernizowanych dworców kolejowych, dostosowanych do obsługi osób o ograniczonej mobilności,
  • 650 nowych lub przebudowanych peronów kolejowych, dostępnych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • na peronach i drogach dojścia do peronów zainstalowano:
    • 376 dźwigów osobowych,
    • 81 platform pionowych,
    • 147 platform przyschodowych,
    • 67 ciągów schodów ruchomych,
    • 8 sztuk chodników ruchomych,
    • na około 1000 stacjach pasażerskich zabudowano pochylnie/podjazdy prowadzące na perony,
  • na około 200 stacjach dostępne są informacje w alfabecie Braille’a,
  • 21 stacji i 45 przystanków kolejowych dostosowanych pod kątem dostępności,zakupiono 336 szt. taboru miejskiego dostępnego dla osób ze szczególnymi potrzebami (292 autobusy, 40 trolejbusów i 4 tramwaje), w tym m.in. 60 niskopodłogowych tramwajów zakupionych w Poznaniu, 13 sztuk zakupionego nowoczesnego, niskopodłogowego taboru dla II linii metra w Warszawie,
  • zakupiono 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych (pociągi) dostosowanych do przewozu osób (w Warszawie),
  • 30 przedsiębiorstw transportu zbiorowego z wdrożonymi standardami w zakresie obsługi osób o szczególnych potrzebach,
  • 13 miast Polski wyposażonych w 190 zeroemisyjnych, elektrycznych autobusów komunikacji miejskiej zgodnych ze standardami dostępności,
  • opracowano jednolity standard mapy multisensorycznej (dotykowej),
  • wdrożono standard oznakowania stacji pasażerskich uwzględniający potrzeby osób z niepełnosprawnościami,
  • przygotowano programy szkoleń dla 5 tysięcy pracowników sektora transportu publicznego (komunikacja miejska, transport autobusowy oraz transport kolejowy),
  • 24 000 wydrukowanych i dystrybuowanych do kierowców komunikacji miejskiej broszur pt. „Jak obsługiwać pasażerów ze szczególnymi potrzebami?”,
  • uruchomione wsparcie finansowe dla 116 gmin na finansowanie transportu indywidualnego "door-to-door",
  • publikacja „Dostępny rower na +” - publikacja zawiera dobre praktyki z Polski i innych krajów Unii Europejskiej w zakresie możliwości komfortowego i bezpiecznego wykorzystania roweru przez osoby z niepełnosprawnościami oraz seniorów w celu przemieszczania się po mieście i w komunikacji miejskiej.

Efekty zaplanowane:

  • około 1000 zakupionych autobusów i tramwajów oraz modernizacja i zakup prawie 500 jednostek taboru kolejowego (wagonów), w tym ok. 60 wagonów typu COMBO - z przedziałami w pełni dostosowanymi dla osób z niepełnosprawnościami,
  • opracowanie ekspertyzy w zakresie środków transportu publicznego (autobusów, trolejbusów oraz tramwajów), pod kątem potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
  • poszukiwanie rozwiązań technologicznych, ułatwiających planowanie podróży osobom z niepełnosprawnościami.