Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Jak komunikować się z osobami ze szczególnymi potrzebami ? Poradnik dla pracowników instytucji publicznych.

Każdy z nas różni się od pozostałych jakąś cechą - zewnętrzną lub wewnętrzną, nie zawsze łatwo dostrzegalną. Różne są także osoby z niepełnosprawnościami. Łatwo rozpoznasz osobę poruszającą się na wózku czy niewidomą, ale jest wiele niepełnosprawności, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, albo z którymi nie do końca umiemy sobie poradzić w bezpośrednim kontakcie.

Aby pomóc zrozumieć na jakie problemy napotykają osoby z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu i zaburzeniami psychicznymi przygotowaliśmy poradnik i krótkie filmiki na ten temat. Mają one na celu pokazanie w jaki sposób możemy lepiej zorganizować przestrzeń publiczną, aby osoby z tego typu niepełnosprawnościami mogły samodzielnie korzystać z usług pływalni, szkoły, kina czy urzędu.

Poradnik opracowany jest w przystępnej wizualnie i językowo formule.  Powinien być pomocą we wdrażaniu dostępności w Państwa instytucji.

Do skorzystania z poradnika zachęca w filmiku pani minister Małgorzata Jarosińska - Jedynak.

Poradnik jak komunikowac się z osobami ze szczegolnymi potrzebami

Materiały do pobrania

Poradnik

Video-poradniki  nt. dostosowanie instytucji/usług publicznych do potrzeb osób z problemami zdrowia psychicznego, z niepełnosprawnością intelektualną oraz spektrum autyzmu.