Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Zalecenie Szefa Służby Cywilnej w zakresie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej

W lutym 2024 Szef Służby Cywilnej wydał Zalecenie w zakresie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej. Skierowane jest ono do dyrektorów generalnych i kierowników urzędów zatrudniających członków korpusu służby cywilnej.

Zalecenia Szefa Służby Cywilnej w zakresie zatrudnienia osób ze szczególnymi potrzebami w Służbie Cywilnej

Zalecenie ma wesprzeć działania nastawione na wspieranie osób z niepełnosprawnościami na wszystkich etapach zatrudnienia, począwszy od przygotowania procesu rekrutacji i ogłoszenia po etap świadczenia pracy. Prace nad Zaleceniem wpisują się w działania na rzecz zwiększenia zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w służbie cywilnej.

W Zaleceniu podkreślono potrzebę zwiększania dostępności środowiska pracy oraz poszerzania kompetencji pracowników urzędów. Zaprezentowano działania, które każdy urząd może uwzględnić podczas wdrażania zmian pod kątem zwiększania dostępności zatrudnienia.

Dokument powstał na bazie Raportu systemowego – podsumowania przeglądu procedur zatrudnieniowych, opracowanego w ramach projektu „Procedury bez barier”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 2.16 „Usprawnienie procesu stanowienia prawa” Programu Operacyjnego Europejskiego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Materiały: