Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

RPO 3.3

3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym / 3.3.2 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym – ZIT Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego, RPO Dolnośląskiego

Zakończony 8.01.2020

17 marca 2020 r. Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca opublikowała listę projektów, które spełniły kryteria wyboru po ocenie merytorycznej i kryteria zgodności ze strategią ZIT WrOF w ramach naboru nr RPDS.03.03.02-IP.01-02-367/19.

 

Wyniki naboru 17.03.2020

Projekty wybrane do dofinansowania (wyniki II etapu oceny merytorycznej): 

Lista projektów, które spełniły kryteria wyboru (XLS 563 KB)– 17.03.2020

Skład KOP (XLS 74 KB)

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu: lipiec 2020 r. IOK zastrzega sobie zmianę terminu rozstrzygnięcia konkursu.

Miejsce składania wniosków

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR  – dostępnej na stronie https://snow-dip.dolnyslask.pl/ i przesyła do DIP (Instytucji Organizującej Konkurs) w ramach niniejszego konkursu w terminie:

od godz. 8.00 dnia 04.12.2019 r.  do godz. 15.00 dnia 08.01.2020 r.

Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona:

a) osobiście lub za pośrednictwem kuriera do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem: ul. Strzegomska 2-4 53-611 Wrocław 

b) za pośrednictwem polskiego operatora wyznaczonego, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, na adres:  

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław

Sposób składania wniosków

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie https://snow-dip.dolnyslask.pl/ i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu.

Ponadto do siedziby DIP (IOK) należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków - papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania w terminie do godz. 15.00 dnia 08.01.2020 r.

Wszystkie załączniki wymienione w sekcji „Załączniki” Wnioskodawca składa jedynie w formie elektronicznej za pomocą aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępnej na stronie http://snow-dip.dolnyslask.pl ww. terminie.
Wszystkie załączniki muszą być podpisane/potwierdzone za zgodność z oryginałem.

Za datę wpływu do DIP/IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej.

Zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 KPA, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem nadano pismo w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe. W takim wypadku decyduje data stempla pocztowego. Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 30 czerwca 2015 r., wydaną na podstawie art. 71 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, dokonany  został wybór operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016-2025, którym została Poczta Polska SA.

W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, DIP zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż wyżej opisana. Decyzja w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

  • jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
  • podmioty publiczne[1], których właścicielem jest JST lub dla których podmiotem założycielskim jest JST;
  • jednostki organizacyjne JST;
  • spółdzielnie mieszkaniowe i wspólnoty mieszkaniowe;
  • towarzystwa budownictwa społecznego;
  • organizacje pozarządowe;
  • PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne;
  • kościoły, związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych;
  • jednostki sektora finansów publicznych, inne niż wymienione powyżej; 

[1] Do identyfikacji podmiotu publicznego należy stosować definicję zapisaną w ustawie z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym. 

Konkurs jest ukierunkowany na Obszar ZIT WrOF obejmujący następujące obszary: Gmina Wrocław, Miasto i Gmina Jelcz-Laskowice, Miasto i Gmina Kąty Wrocławskie, Gmina Siechnice, Gmina Trzebnica, Miasto i Gmina Oborniki Śląskie, Miasto i Gmina Sobótka, Gmina Miasto Oleśnica, Gmina Oleśnica, Gmina Długołęka, Gmina Czernica, Gmina Żórawina, Gmina Kobierzyce, Gmina Miękinia, Gmina Wisznia Mała.

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

Przedmiotem konkursu jest udzielenie dofinansowania na realizację projektów (zgodnie z art. 35 ust. 2 ustawy wdrożeniowej), których celem szczegółowym jest zwiększenie efektywności energetycznej w sektorze mieszkaniowym, modernizacja systemów grzewczych i odnawialne źródła energii w budynkach mieszkalnych w celu zwalczania emisji kominowej na obszarze ZIT WrOF.

Dofinansowanie można otrzymać na:

a) modernizację systemów grzewczych obejmującą wymianę wysokoemisyjnych źródeł ciepła[1]: na podłączenie do sieci ciepłowniczej / chłodniczej lub instalację źródeł ciepła opartych o OZE (np. pomp ciepła) lub instalację kotłów spalających biomasę, lub ewentualnie paliwa gazowe (wymianie nie podlegają użytkowane kotły gazowe i olejowe, nie dopuszcza się też wymiany użytkowanych kotłów innych niż gazowe i olejowe na kotły węglowe niezależnie od ich klasy i olejowe, niezależnie od ich klasy).
Wymianie źródła ciepła mogą towarzyszyć uzasadnione modernizacje systemu grzewczego pozostające w związku przyczynowo - skutkowym ze zmianą źródła ciepła, np. wymiana wysokotemperaturowej instalacji ogrzewania na niskotemperaturową. Dopuszcza się również zastosowanie ogrzewania elektrycznego (kable / maty grzejne, kotły elektryczne, piece akumulacyjne itp.), pod warunkiem, że będzie ono zasilane z OZE. Mikroinstalacja[2] o odpowiedniej mocy może zostać zrealizowana w ramach projektu (można również wykorzystać już istniejącą instalację). Wsparcie może dotyczyć również systemów monitoringu i zarządzania energią (termostaty, czujniki temperatury, pogodowe, obecności, sterowniki, automatyczne układy regulacji, aplikacje komputerowe, gotowe systemy, urządzenia pomiarowe itp.) mające na celu zmniejszenie zużycia energii poprzez dostosowanie mocy urządzeń do chwilowego zapotrzebowania.

Uwaga:Wymiana źródła ciepła jest elementem obowiązkowym.

b) Inwestycje mogą być uzupełnione poprzez instalacje OZE (np. na potrzeby pozyskiwania ciepłej wody użytkowej lub produkcji energii elektrycznej, np. fotowoltaiki). W przypadku instalacji do produkcji energii elektrycznej, np. fotowoltaicznej czy wykorzystującej siłę wiatru, dopuszcza się mikroinstalacje[3], których moc powinna być obliczona na zaspokojenie zapotrzebowania na energię elektryczną w budynku, w którym modernizowane jest źródło ciepła na podstawie średniorocznego zużycia za lata ubiegłe i uwzględniającego oszczędności uzyskane w wyniku realizacji projektu. Dopuszcza się oddawanie („akumulację”) do sieci energetycznej okresowych nadwyżek. W przypadku montażu ogrzewania elektrycznego można uwzględnić dodatkowe zapotrzebowanie podczas wyliczania mocy instalacji.

Instalacja powinna być własnością beneficjenta, nie ma możliwości wspierania mieszkańców poprzez finansowanie instalacji stanowiących ich własność. Nie jest również dopuszczalne dostarczanie prądu z mikroinstalacji dla mieszkańców (w tym także na potrzeby ogrzewania mieszkań). Oznacza to, że instalacja może zaspokajać potrzeby związane z utrzymaniem i eksploatacją części wspólnych.

Instalacje OZE są fakultatywne.

Warunkiem wstępnym realizacji inwestycji będzie przeprowadzenie właściwej oceny potrzeb i metod osiągnięcia oszczędności energii i redukcji emisji w sposób opłacalny, w oparciu o aktualny audyt energetyczny, świadectwo charakterystyki energetycznej lub audyt uproszczony sporządzony wg wskazanej przez DIP metodologii.

Uwaga: Wspomniane w pkt a) inwestycje[4] mogą zostać wsparte jedynie w przypadku, gdy podłączenie do sieci ciepłowniczej na danym obszarze nie jest uzasadnione ekonomicznie (co  wynika z audytu i analizy opcji we wniosku o dofinansowanie) lub jest technicznie niemożliwe. Podłączenie do sieci ciepłowniczej nie wyklucza inwestycji w instalację do produkcji energii elektrycznej opisanej w pkt b).

Wspierane urządzenia do ogrzewania muszą charakteryzować się obowiązującym od końca 2020 r. minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającej ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektu dla produktów związanych z energią, w szczególności:             

  • rozporządzenie Komisji (UE) 2015/1185 z dnia 24 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń na paliwo stałe; 
  • rozporządzenie Komisji (UE) 2015/1188 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń;
  • rozporządzenie Komisji (UE) 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla kotłów na paliwo stałe.

Wsparte projekty muszą skutkować redukcją:            

  • CO2 w odniesieniu do istniejących instalacji (o co najmniej 30% w przypadku zamiany spalanego paliwa, np. zmiana kotła węglowego na gazowy);             
  • emisji pyłów zawieszonych PM 10 i PM 2,5 (nie dotyczy sieci ciepłowniczej)

co powinno wynikać z dokumentacji projektu (audytu uproszczonego oraz poprzez dobór właściwych wskaźników rezultatu).

Redukcja emisji musi dotyczyć nie tylko projektu, ale i każdego źródła ciepła w projekcie, tj. jeśli projekt nie polega na przyłączeniu do sieci ciepłowniczej, to zarówno każde mieszkanie będące przedmiotem projektu musi wykazać się zmniejszeniem emisji, jak i cały budynek objęty projektem. Nie dopuszcza się sytuacji, w której dochodzi do  jednostkowego zwiększania emisji na źródłach ogrzewających niektóre mieszkania, co jest kompensowane całościowym zmniejszeniem emisji dla projektu. Zmniejszenie emisji dla całego projektu musi wynikać ze zmniejszenia jednostkowych emisji na każde mieszkanie w projekcie.

Projekty powinny być uzasadnione ekonomicznie i społecznie oraz, w stosownych przypadkach, przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu. Oznacza to, że dobór docelowego źródła ciepła powinien uwzględniać możliwość ponoszenia kosztów eksploatacyjnych przez mieszkańców.

Wsparcie powinno być uwarunkowane uprzednim wykonaniem inwestycji zwiększających efektywność energetyczną i ograniczających zapotrzebowanie na energię w budynkach, w których wykorzystywana jest energia ze wspieranych urządzeń. Wyjątek stanowią budynki, które osiągnęły minimalny poziom efektywności energetycznej wyrażony współczynnikiem zapotrzebowania budynku na energię pierwotną na potrzeby ogrzewania, chłodzenia, wentylacji oraz przygotowania CWU (EP), wskazanym w kryteriach wyboru projektów (wartość współczynnika EP nie może być wyższa niż  450 kWh/mkw/rok). W przypadku budynków historycznych (ujętych w rejestrze / wykazie zabytków lub gminnej ewidencji zabytków), współczynnik EP może zostać przekroczony, o ile zostały przeprowadzone minimalne inwestycje w efektywność energetyczną, takie jak wymiana okien o lepszej charakterystyce energetycznej, izolacja dachu  / stropu i wentylacja z odzyskiem (rekuperacją) ciepła (co najmniej jeden element). Wszelkie inwestycje powinny być zgodne z unijnymi standardami i przepisami w zakresie ochrony środowiska.  

UWAGA:

1) Projekty muszą być realizowane na obszarze Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego określonego w Strategii ZIT WrOF.

2) Realizowane przedsięwzięcia muszą wynikać z Planów Gospodarki Niskoemisyjnej.

Projekty powinny być przygotowane zgodnie z prawem wspólnotowym i prawem krajowym oraz między innymi zapisami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego (RPO WD 2014-2020); Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 (SZOOP 2014-2020).

[1]Wysokoemisyjne źródło ciepła – źródło ciepła nie spełniające norm emisyjnych ekoprojektu[1] obowiązujących od roku 2020 lub wymagań klasy 5[1], emitujące do atmosfery CO2 oraz inne zanieczyszczenia, takie jak pyły zawieszone PM 10 i PM 2,5 i inne związki toksyczne powstające w wyniku spalania paliw.[2] w rozumieniu ustawy o odnawialnych źródłach energii[3] w rozumieniu ustawy o odnawialnych źródłach energii[4] Tj. instalacja źródeł ciepła opartych o OZE (np. pomp ciepła) lub kotłów spalających biomasę albo paliwa gazowe

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Wyciąg z Kryteriów wyboru projektów zatwierdzonych przez KM RPO WD 2014-2020 obowiązujących w niniejszym naborze stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.

Kryteria wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, zatwierdzone Uchwałą nr 124/19 z 30 października 2019 r. Komitetu Monitorującego RPO WD 2014-2020 są zamieszczone na stronie www.rpo.dolnyslask.pl.  

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

W przypadku projektów nie objętych pomocą publiczną oraz nie generujących dochodu maksymalny limit dofinansowania środków EFRR wynosi do 85% wydatków kwalifikowalnych (z uwzględnieniem dopuszczalnych limitów kwalifikowalności wydatków dla projektów wynikających z zał. nr 7 do SZOOP).

Dodatkowo dla pozostałych projektów:        

  • objętych pomocą de minimis – do 85% wydatków kwalifikowalnych z uwzględnieniem limitu 200 000 € dla trzech lat podatkowych;        
  • dla projektów generujących dochód – zgodnie z Wytycznymi w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020,        
  • w przypadku pomocy udzielanej na podstawie rozporządzenia 651/2014 – zgodnie z limitem  określonym w rozporządzeniu ( art. 37 i/lub 41):        
    • art. 37 tj. pomocy inwestycyjnej na wcześniejsze dostosowanie do przyszłych norm unijnych oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 listopada 2015 r. w sprawie udzielania pomocy na realizację inwestycji służących podniesieniu poziomu ochrony środowiska w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014–2020;         
    • art. 41 tj. pomocy inwestycyjnej na propagowanie energii ze źródeł odnawialnych oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 września 2015 r. w sprawie udzielania pomocy na inwestycje w układy wysokosprawnej kogeneracji oraz na propagowanie energii ze źródeł odnawialnych w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014–2020.

UWAGA!

W przypadku projektów, dla których podstawą udzielenia wsparcia jest art. 37 rozporządzenia 651/2014 (tj. w przypadku pomocy inwestycyjnej na wcześniejsze dostosowanie do przyszłych norm unijnych) okres realizacji projektu musi bezwzględnie zmieścić się w następujących ramach czasowych:

4 grudnia 2019 r.[1] – 31 grudnia 2020 r.[2]

Ze względu na datę wejścia w życie norm ekoprojektu pomoc publiczna na podstawie art. 37 rozporządzenia 651/2014 może zostać udzielona wyłącznie dla urządzeń wskazanych w rozporządzeniu Komisji (UE) 2015/1185 z dnia 24 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń na paliwo stałe[3]

W przypadku rozporządzenia Komisji (UE) nr:

- 2015/1188 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla miejscowych ogrzewaczy pomieszczeń;

- 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla kotłów na paliwo stałe nie zostanie spełniony warunek zakończenia inwestycji co najmniej rok przed wejściem normy w życie, ponieważ ww. normy obowiązują odpowiednio od:

- 1 stycznia 2018 r.,

- 1 stycznia 2020 r.

Oznacza to, że wymiana urządzeń wskazanych w tych rozporządzeniach nie może być objęta pomocą publiczną na podstawie art. 37 rozporządzenia 651/2014.

W przypadku wystąpienia pomocy de minimis dofinansowanie może być udzielane na podstawie rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020.

Pomoc publiczna (w  tym pomoc na drugim poziomie) wystąpi w przypadku wymiany źródeł ciepła w pomieszczeniach wykorzystywanych na działalność gospodarczą / u podmiotów będących przedsiębiorcami oraz w przypadku montażu instalacji do wytwarzania energii elektrycznej z OZE wykorzystywanej na cele prowadzonej działalności gospodarczej (produkcja prądu jako działalność gospodarcza lub na potrzeby innej działalności gospodarczej). Montaż mikroinstalacji OZE w domu jednorodzinnym / budynku wielorodzinnym, w którym nie jest prowadzona działalność gospodarcza / którego właściciel / najemca nie jest przedsiębiorcą nie stanowi pomocy publicznej jeśli spełnione zostaną wszystkie poniższe warunki:         

  • podmiot nie prowadzi działalności gospodarczej i nie udostępnia powierzchni innym podmiotom w celu prowadzenia działalności gospodarczej,
  • wytworzona energia jest zużywana na potrzeby własne,        
  • rozmiar (zdolność wytwórcza instalacji na podstawie mocy zainstalowanej) nie przekracza realnego zapotrzebowania na energię danego prosumenta /i wynika to z przeprowadzonej oceny zapotrzebowania na energię na podstawie zużycia z lat ubiegłych - z uwzględnieniem sytuacji, gdy potrzeby te ulegną zwiększeniu ze względu na planowe wykorzystanie energii elektrycznej z OZE na potrzeby grzewcze. 

Pomoc publiczna wystąpi również w przypadku, gdy wnioskodawcą/beneficjentem będzie podmiot z zasady prowadzący działalność gospodarczą w dziedzinie mieszkalnictwa, taki jak spółdzielnia mieszkaniowa lub TBS (zgodnie z interpretacją UOKiK). 

Minimalna wartość wnioskowanego dofinansowanie projektu 500 000 PLN

[1] art. 6 ust. 2 rozporządzenia 651/2014: Uznaje się, że pomoc wywołuje efekt zachęty, jeżeli beneficjent złożył do danego państwa członkowskiego pisemny wniosek o przyznanie pomocy przed rozpoczęciem prac nad projektem lub rozpoczęciem działalności[2] art. 37 ust. 2 rozporządzenia 651/2014: Normy  unijne  muszą  zostać  przyjęte,  a  realizacja  i  zakończenie  inwestycji  muszą  mieć  miejsce  co  najmniej  rok przed datą wejścia w życie danej normy.[3] „miejscowy  ogrzewacz  pomieszczeń  na  paliwo  stałe”  oznacza  urządzenie  ogrzewające  pomieszczenia,  które wydziela  ciepło  poprzez  bezpośrednie  przenoszenie  ciepła  lub  poprzez  bezpośrednie  przenoszenie  ciepła  w połączeniu  z  przenoszeniem  ciepła  do  cieczy  w  celu  osiągnięcia  i  utrzymania  pewnego  poziomu  komfortu termicznego  człowieka  w  zamkniętym  pomieszczeniu,  w  którym  umieszczony  jest  produkt,  ewentualnie  w połączeniu z mocą cieplną przekazywaną do innych pomieszczeń; urządzenie jest wyposażone w co najmniej jedno źródło ciepła, które przetwarza paliwa stałe bezpośrednio w ciepło.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ogłoszonym naborze (alokacja) wynosi: równowartość 5 300 000,00* EUR.

Po przeliczeniu wg kursu 1 Euro = 4,2629 PLN (kurs według Europejskiego Banku Centralnego z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc ogłoszenia tj. z dnia 30-10-2019 r. ) alokacja w PLN wynosi 22 593 370,00 PLN

* *W tym na procedurę odwoławczą 15% kwoty przeznaczonej na konkurs Wnioskowana w projekcie wartość dofinansowania nie może być większa niż alokacja przeznaczona na konkurs pomniejszona o kwotę przeznaczoną na procedurę odwoławczą.W sytuacji gdy w naborze nie ma negatywnie ocenionych projektów na żadnym etapie oceny oraz dostępna alokacja pozwala na dofinansowanie w pełnej wnioskowanej wysokości wszystkich projektów, wybór może zostać dokonany na pełną kwotę alokacji przeznaczonej na nabór. 

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

Regulamin wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej www.dip.dolnyslask.pl. 

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór wniosku o dofinansowanie projektu, którym należy się posługiwać ubiegając się o dofinansowanie projektu w ramach danego konkursu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu, a instrukcja jego wypełniania dostępna jest na stronie internetowej DIP (najpóźniej w momencie rozpoczęcia naboru): www.dip.dolnyslask.pl w zakładce dot. naboru.

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór umowy/ decyzji o dofinansowanie projektu, która będzie zawierana z Wnioskodawcami projektów wybranych do dofinansowania (Beneficjentami) stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu i jest zamieszczony na stronie www.dip.dolnyslask.pl.  

Wzór umowy/decyzji o dofinansowanie projektu stanowi minimalny zakres oraz przedmiot praw i obowiązków Stron Umowy i może być przez Strony Umowy zgodnie uzupełniany o inne postanowienia niezbędne i istotne dla realizacji Projektu. Postanowienia stanowiące uzupełnienie treści umowy o dofinansowanie projektu nie mogą być jednak sprzeczne z postanowieniami zawartymi w jej treści jak i z m.in. systemem realizacji RPO WD 2014-2020 oraz przepisami prawa wspólnotowego i polskiego, pod rygorem nieważności czynności prawnej.

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca zastrzega sobie prawo zmiany wzoru umowy. Informacja w tym zakresie oraz informacja o zakresie wprowadzonych zmian do wzoru umowy, będzie przekazywana Wnioskodawcy wraz z pismem informującym o możliwości podpisania umowy o dofinansowanie.

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Procedura odwoławcza opisana została w Regulaminie dostępnym na stronie www.dip.dolnyslask.pl 

Pytania i odpowiedzi

IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne poprzez następujące adresy mailowe:info.dip@umwd.pl  

Po ogłoszeniu konkursu IOK zorganizuje spotkania dla wnioskodawców ubiegających się o dofinansowanie. Szczegółowe informacje dotyczące terminów i miejsca spotkań wraz z formularzem zgłoszeniowym będą zamieszczane na stronie internetowej DIP: www.dip.dolnyslask.pl.

Linki

www.dip.dolnyslask.pl/skorzystaj/zobacz-ogloszenia-i-wyniki-naborow-wnioskow/1361-3-3-e-modernizacja-systemow-grzewczych-i-odnawialne-zrodla-energii-projekty-dotyczace-zwalczania-emisji-kominowej-projekty-niegrantowe-zit-wrof-367-20.html