Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Oddanie do ruchu ostatniego fragmentu S5 na Dolnym Śląsku

Dzięki oddaniu ostatniego 30-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S5, od węzła Krościna do węzła Wrocław Północ, kierowcy mogą korzystać z całej trasy między Korzeńskiem a Wrocławiem.  

Przekazany do użytku fragment drogi ekspresowej S5 jest ważnym lokalnie, ale także w skali krajowej odcinkiem, łączącym Wrocław z północną częścią kraju. 

W uroczystości otwarcia drogi uczestniczyła wiceminister rozwoju Andżelika Możdżanowska. 

"Otwarcie oczekiwanej przez kierowców na Dolnym Śląsku drogi ekspresowej S5 przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców regionu, umożliwiając szybką,  komfortową i bezpieczną podróż” - mówiła wiceminister Andżelika Możdżanowska. 

 Wiceminister Andżelika Możdżanowska podczas otwarcia trasy S5

Wiceszefowa resortu zwróciła również uwagę, że przekazany do użytku fragment drogi ekspresowej jest istotny nie tylko dla Dolnego Śląska. 

„To bardzo ważna inwestycja o znaczeniu  komunikacyjnym, gospodarczym i lokalnym dla trzech województw : dolnośląskiego, wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Otwierany dziś odcinek drogi ekspresowej S5 ma około 30 kilometrów długości. Prowadzi z Wrocławia za Trzebnicę, do działającego już odcinka w kierunku Rawicza i Poznania. Droga S5 prowadzi przez Poznań i Bydgoszcz, miasta omijamy obwodnicami do węzła Nowe Marzy na autostradzie A1, skąd możemy jechać dalej na północ w kierunku Trójmiasta. W Wielkopolsce funkcjonuje już od dłuższego czasu odcinek S5 z obwodnicą Rawicza.Rolę południowej obwodnicy Poznania pełni autostrada A2, z której wjeżdżamy następnie na istniejące już fragmenty S5 w okolicach Gniezna, łącznie z obwodnicą tego miasta” – argumentowała wiceminister rozwoju. 

S5 w liczbach

Do budowy dolnośląskiej trasy S5 wykorzystano:

  • ok. 180 tys. m3 betonu do wykonania wszystkich obiektów mostowych;
  • ponad 20 tys. ton stali zbrojeniowej do wykonania wszystkich obiektów mostowych;
  • 11,2 mln ton kruszyw i piasku wbudowanych w nasypy;
  • 1,5 mln m2 nawierzchni bitumicznej trasy głównej i łącznic; 
  • jeden z największych węzłów drogowych w ramach miasta Polsce o powierzchni ok. 30 ha (łącznie z częścią zrealizowaną w ramach AOW); 

Wartość inwestycji:

Całkowity koszt realizacji projektu 1 861 182 300, 00 zł
Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej 911 126 425,26 zł
Lata realizacja: 2014 – 2017