Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Dworzec w Płochocinie przeszedł metamorfozę

Podróżni mogą już korzystać z nowoczesnego, bezpiecznego i dostosowanego do potrzeb wszystkich pasażerów dworca w Płochocinie. Modernizacja obiektu była dofinansowana z Funduszy Europejskich.

Zabytkowy dworzec w Płochocinie, znajdujący się przy trasie kolejowej Warszawa – Kutno, został wybudowany w 1953 roku i jest objęty ochroną konserwatorską. Jego przebudowa przebiegała zatem pod okiem konserwatora zabytków. Zgodnie z jego zaleceniami naprawione i pomalowane zostały tynki i całkowicie wymieniona stolarka okienna i drzwiowa. Ponadto wyremontowano posadzki z lastryko w strefach wejściowych. Wymienione zostało także pokrycie dachu – aktualne zastąpiła dachówka ceramiczna karpiówka w koronkę w kolorze naturalnej czerwieni. Budynek zyskał także nową iluminację nocną.

Dzięki inwestycji dworzec stał się przyjazny osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Zlikwidowano bariery architektoniczne, a także wprowadzono szereg usprawnień, w tym ścieżki prowadzące, plany dotykowe dworca, oznaczenia w alfabecie Braille’a.

Teraz budynek dworca w Płochocinie jest również bardziej ekologiczny. Pracę urządzeń i instalacji w obiektach nadzoruje system inteligentnego zarządzania budynkiem (Building Management System), który odpowiada m.in. za optymalizację zużycia wody, energii elektrycznej i cieplnej. Dla zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa dworzec wyposażono w nowoczesne systemy monitoringu, kontroli dostępu oraz sygnalizacji włamania i napadu.

Dworzec w Płochocinie

Źródło: PKP S.A.

Dworzec w Płochocinie był realizowany w projekcie „Modernizacja wybranych dworców przy linii kolejowej nr 447 na odcinku Brwinów - Jaktorów oraz przy linii kolejowej nr 3 na odcinku Ożarów Mazowiecki – Kornelin”, który otrzymał dofinansowanie unijne z Programu Infrastruktura i Środowisko. Koszt całkowity realizacji projektu wynosi 69,6 mln zł, z czego dofinansowanie środków unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko to kwota 48,2 mln zł.

Projekt obejmował przebudowę 7 dworców kolejowych w województwie mazowieckim: Błonie, Jaktorów, Kornelin, Milanówek, Ożarów Mazowiecki, Płochocin, Sochaczew. Wszystkie siedem obiektów zostało już oddane do użytkowania.