Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Zintegrowany transport w Warszawie w oparciu o metro i multimodalne węzły przesiadkowe

Tytuł projektu: Analiza możliwości rozwoju zintegrowanego transportu w Warszawie w oparciu o metro imultimodalne węzły przesiadkowe (2019-PL-TM-0215-S)

Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa

Koszt kwalifikowany: 4,17 mln euro; w tym dofinansowanie z CEF: 2,09 mln euro

Lata realizacji: 2019-2023

Celem projektu jest opracowanie analizy możliwości rozwoju zintegrowanej sieci transportowej w warszawskim węźle sieci bazowej TEN-T. W ramach projektu przygotowane zostanie studium rozwoju systemu metra w Warszawie - analiza potencjalnych tras i docelowy zarys sieci metra, studium i dokumentacja przedprojektowa związana z rozbudową linii metra M1 i możliwością budowy linii metra M3 pomiędzy stacjami „Stadion Narodowy” i „Gocław” oraz studium wykonalności technicznej budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa-Wschód. Wiąże się to z usprawnieniem połączeń z węzłami przesiadkowymi dla dalekobieżnych przewozów kolejowych i autobusowych, a pośrednio transportu lotniczego (połączenia kolejowe z Lotniskami Chopina i Modlin). Tym samym koncepcja będzie oparta na rozwoju sieci metra i utworzeniu multimodalnych węzłów przesiadkowych Warszawa-Centrum i Warszawa-Wschód w rejonie następujących stacji kolejowych:

  • Warszawa Centralna i Warszawa Śródmieście, które zapewniają dalekobieżne i podmiejskie połączenia kolejowe, metro (linia metra M1), autobusy i tramwaje, w tym połączenia z lotniskami
  • Warszawa Wschodnia, która zapewnia dalekobieżne i podmiejskie połączenia kolejowe i autobusowe, w tym połączenia z lotniskami, połączenia tramwajowe oraz nową linię metra M3