Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

RP 3.1

3.1 Mobilność miejska, Fundusze Europejskie dla Mazowsza

PLANOWANY data naboru wniosków od 21.05.2024 do 28.06.2024

Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych z siedzibą w Warszawie przy. ul. Inflanckiej 4, 00-189 Warszawa, pełniąca rolę Instytucji Pośredniczącej, ogłasza nabór w ramach , Priorytetu III – Fundusze Europejskie na rozwój mobilności miejskiej na Mazowszu, Działania 3.1. Mobilność miejska, typ projektu: Budowa i przebudowa infrastruktury transportu publicznego dla programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, nr FEMA.03.01-IP.01-041/24.

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

17 grudnia 2024 r.

Miejsce składania wniosków

Wnioski składane drogą elektroniczną poprzez system MEWA 2.0

Sposób składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie projektu jest przygotowywany i składany wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego za pomocą systemu obsługi wniosków aplikacyjnych MEWA 2.0. System służy do obsługi wniosków o dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.

System ten jest dostępny z poziomu https://mewa21.mazowia.eu/. Każdy użytkownik systemu musi posiadać aktywne konto.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST)

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

Wsparcie udzielane będzie na projekty w zakresie:

  1. Budowy i przebudowy infrastruktury przystankowej wraz z wyposażeniem.
  2. Infrastruktury niezbędnej dla eksploatacji, utrzymania i obsługi taboru transportu publicznego wraz z niezbędnymi urządzeniami, budowa i przebudowa węzłów przesiadkowych, w tym obiektów P&R.
  3. Systemów cyfrowych dla transportu publicznego i bezemisyjnej mobilności, w tym szczególnie w zakresie integracji taryfowej i wdrożenia koncepcji „Mobilność jako usługa” (MaaS).
  4. Działania polegające np. na nasadzeniach drzew, instalacji elementów zielonej infrastruktury, czy też wymianie oświetlenia ulicznego będą wspierane wyłącznie jako element projektu.
  5. W przypadku obiektów P&R wspierane będą jedynie obiekty położone z dala od centrów miast i jedynie wówczas, jeżeli będą one zintegrowane z transportem publicznym. W miastach powyżej 50 tys. mieszkańców wsparcie dla tych obiektów będzie możliwe pod warunkiem ich zlokalizowania poza obszarem funkcjonalnym śródmieścia, wyznaczonym w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
  6. Interwencja w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej możliwa będzie: 
  • W miastach powyżej 100 tys. mieszkańców oraz w gminach położonych na ich miejskich obszarach funkcjonalnych, pod warunkiem przyjęcia:

- SUMP (znajduje się w repozytorium SUMP zawierającym Plany Zrównoważonej Mobilności Miejskiej MOF) lub

- innego dokumentu dotyczącego planowania transportu miejskiego oraz zobowiązanie, że SUMP zostanie przyjęty nie później niż 31 grudnia 2025 r.

Należy pamiętać, że SUMP powinien być przyjęty przez właściwe organy jednostek samorządu terytorialnego.

  • W miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, pod warunkiem przyjęcia odpowiedniego dokumentu dotyczącego planowania transportu miejskiego (np. dostosowanej strategii IIT/strategii rozwoju ponadlokalnego), przy czym preferowany będzie SUMP.

7. Projekt musi znajdować się na Liście projektów w Strategii rozwoju ponadlokalnego lub strategii terytorialnej, pozytywnie zaopiniowanej przez IZ FEM 2021-2027, w ramach instrumentu terytorialnego - Mazowieckie Strukturalne Inwestycje Terytorialne (MSIT).

8. Wsparcie udzielane w ramach niniejszego działania będą komplementarne do wsparcia udzielonego w ramach programu krajowego Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 (dotyczy miast: Radom, Siedlce i Ostrołęka).

9. Projekt powinien być zintegrowany – oznacza to, że wpisuje się w cele rozwoju obszaru funkcjonalnego objętego instrumentem MSIT i jest ukierunkowany na rozwiązywanie wspólnych problemów rozwojowych – czyli ma wpływ na więcej niż 1 gminę w MOF oraz jego realizacja jest uzasadniona zarówno w części diagnostycznej, jak i w części kierunkowej strategii. Projekt zintegrowany powinien spełniać przynajmniej jeden z dwóch warunków:

  • jest projektem partnerskim w rozumieniu art. 39 ustawy wdrożeniowej;
  • deklarowany jest wspólny efekt, rezultat lub produkt końcowy projektu, np. wspólne wykorzystanie stworzonej w jego ramach infrastruktury.

 

 

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Kryteria wyboru projektów zostały wskazane w załączniku do regulaminu wyboru projektów.

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

Maksymalny poziom dofinansowania z EFRR dla RMR - 85% wydatków kwalifikowalnych.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

61 407 525,00 PLN

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie wyboru projektów, dostępnym na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej.

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór wniosku o dofinansowanie projektu oraz instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu dostępne są na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej.

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór umowy o dofinansowanie projektu stanowi załącznik do regulaminu wyboru projektów i jest dostępny na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej.

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Procedura odwoławcza została opisana w regulaminie wyboru projektów dostępnym na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej.

Pytania i odpowiedzi

Dodatkowe informacje dla ubiegających się o dofinansowanie są udzielane w MJWPU w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich, Lokalnych Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich oraz Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich dla Mazowsza:

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich:  00 - 189 Warszawa, ul. Inflancka 4, godz. pracy: pn 8.00-18.00, wt-pt 8.00-16.00 tel.: 22 542 27 11, 22 542 20 38;

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ostrołęce: 07 – 410 Ostrołęka, ul. J. Piłsudskiego 38, godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00, tel. 22 542 27 15;

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Radomiu: 26 – 610 Radom, ul. Kościuszki 5a, godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00, tel. 22 542 27 13

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Siedlcach: 08 – 110 Siedlce, ul. Wiszniewskiego 4, godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00, tel. 22 542 27 12;

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich dla Mazowsza w Ciechanowie 06 – 400 Ciechanów, Pl. Kościuszki 5, godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00, tel. 22 542 23 60; 22 542 21 17;

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich dla Mazowsza w Płocku 09-400 Płock, ul. Kolegialna 19, godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00, tel. 22 542 22 11; 22 542 23 41;

Linki

3.1. Mobilność miejska, typ projektu: Budowa i przebudowa infrastruktury transportu publicznego dla programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, nr FEMA.03.01-IP.01-041/24