Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

3 odcinki S19 dostępne dla kierowców

6 grudnia 2021 r. udostępniono dla kierowców trzy odcinki drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim (Rudnik nad Sanem - Nisko, Nisko - Podgórze, Podgórze - Kamień).

Oddane do użytkowania odcinki są częścią dwóch projektów realizowanych ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko:

  • Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odcinek Nisko Południe  –  Sokołów Małopolski Północ – odcinek od węzła „Nisko Południe” do węzła „Podgórze” o długości 11,15 km i odcinek od węzła „Podgórze do węzła „Kamień” o długości 10,33 km
  • Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odcinek w. Lasy Janowskie (bez węzła) – w. Nisko Południe (z węzłem) – odcinek od węzła „Rudnik nad Sanem” do węzła „Nisko Południe” o długości ok. 6,46 km.

Projekty stanowią fragment liczącego ok 2.6 tys. km szlaku Via Carpatia, który ma połączyć północ z południem Europy.
W Polsce szlak VIA CARPATIA ma przebiegać przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie po śladzie drogi ekspresowej S61, DK 8 i S19, a jego długość to około 680 km.

"Otwierane dziś 3 odcinki Via Carpatia stanowią ważne połączenia drogą ekspresową dwóch dużych miast, czyli Lublina i Rzeszowa. Lublin dzięki Funduszom Unijnym jest już drogowo połączony z Warszawą poprzez komfortową drogę ekspresową S-17, zaś Rzeszów leży przy - również zbudowanej przy wykorzystaniu Funduszy Unijnych - autostradzie A-4. Otwierane dziś 30 kilometrów drogi ekspresowej poprawi podróże i przewóz towarów nie tylko w ruchu tranzytowym, ale i lokalnym, zwiększając komfort i bezpieczeństwo kierowców" - powiedział Christopher Todd – Dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej

 ***

Informacje o projektach

Projekt: Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odcinek Nisko Południe – Sokołów Małopolski Północ.

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Wartość całkowita projektu: 1 132 005 519,33 zł

Koszty kwalifikowalne: 690 938 614,67 zł

Dofinansowanie UE: 587 297 822,46 zł

Długość: 29,67 km

Projekt jest realizowany w systemie P&B w ramach 3 zadań:

  • Zadanie A: od węzła „Nisko Południe” (bez węzła) do węzła „Podgórze” (bez węzła) o długości 11,15 km,
  • Zadanie B: od węzła „Podgórze” (z węzłem) do węzła „Kamień” (bez węzła) o długości 10,33 km;
  • Zadanie C: od węzła „Kamień” (z węzłem) do węzła „Sokołów Małopolski Północ” (z węzłem) o długości 8,19 km.

 

Projekt: Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odcinek w. Lasy Janowskie (bez węzła) – w. Nisko Południe (z węzłem).

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Wartość całkowita projektu: 917 408 465,64 zł

Koszty kwalifikowalne: 550 990 610,04 zł

Dofinansowanie UE: 468 342 018,53 zł

Długość: 24,16 km

Projekt jest realizowany w systemie P&B w ramach 3 zadań:

  • Zadanie A: od węzła „Lasy Janowskie” (bez węzła) do węzła „Zdziary” (z węzłem) o długości ok. 9,48 km;
  • Zadanie B: od węzła „Zdziary” (bez węzła) do węzła „Rudnik nad Sanem” (bez węzła) o długości ok. 8,22 km;
  • Zadanie C: od węzła „Rudnik nad Sanem” (z węzłem) do węzła „Nisko Południe” (z węzłem) o długości ok. 6,46 km 

Nowo wybudowane odcinki drogi S19 pozwolą na usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników. Realizacja inwestycji pozwoli na dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i poprawę przepustowość oraz warunków ruchu w korytarzu transportowym.