Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstwa W.M.D POL-MAK poprzez wdrożenie nowych produktów na rynek

Opis projektu

Wytwórnia Makaronu Domowego Pol-Mak jest jednym z największych producentów makaronów w Polsce Środkowo-Wschodniej. Powstała w 1955 roku jako jednoosobowa firma i szybko przekształciła się w prężnie rozwijające przedsiębiorstwo, zatrudniające ponad 120 osób, które sprzedaje swoje produkty na trenie całej Polski, a także eksportuje do krajów Unii Europejskiej.

Projekt polega na wdrożeniu rekomendacji zawartych w zatwierdzonej przez PARP strategii wzorniczej, opracowanej w Etapie I.

Zakres działań obejmował zakup nowych maszyn:

  • przystawki do linii produkcyjnej z technologią stemplownicy,
  • systemu do przechowywania i dozowania różnych typów mąk,
  • aplikacji mobilnej „taklubięmakaron”,
  • nakładki do linii produkcyjnej – matryca do formy GIGLI,
  • automatu pakującego z aplikatorem struny typu ZIP,
  • linii pakującej z aplikatorem struny typu ZIP.

Projekt obejmował również wprowadzenie innowacji produktowej w postaci makaronów pełnoziarnistych z mąk mieszanych, o nowych kształtach, z zamknięciem opakowania typu struna, umożliwiającym ponowne zamknięcie torebki.

Wprowadzenie do produkcji innowacji w postaci makaronów drugodaniowych POLMAK, TAK JAK LUBIE, wpisujących się w segment okazji codziennych, a także wprowadzenie innowacji marketingowej.

W ramach projektu opracowano kompleksową strategię komunikacji oraz koncepcji kreatywnej dla kampanii promocyjnej firmy Pol-Mak, ze szczególnym uwzględnieniem linii „Tradycyjny z Ludwina”. Opracowano również koncepcję graficzną opakowań dla nowej linii makaronów uniwersalnych wraz z badaniem jakościowym w celu oceny nowych opakowań.

Wdrożono koncepcje graficzną dla makaronów pełnoziarnistych z mąk mieszanych.

Zakres działań wynikał z konieczności rozwiązania zdefiniowanych w trakcie audytu problemów wzorniczych, polegających na braku oferty makaronów FIT, braku obecności w segmencie makaronów uniwersalnych, wąską ofertę wzorniczą, brak różnorodnych kształtów makaronu, zmiany wzornicze opakowań, brak opakowań typu otwórz-zamknij.

Celem projektu było wzmocnienie konkurencyjności firmy poprzez zwiększenie potencjału w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem oraz wzrost wykorzystania wzornictwa w działalności firmy, co wprost przełoży się na wdrożenie nowych produktów na rynek.

Galeria

Informacje szczegółowe

Beneficjent

WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.

Program

Program Operacyjny Polska Wschodnia

Fundusz

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Całkowita wartość projektu

2 632 677,24 zł

Wkład UE

1 265 790,00 zł

WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.
WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.
WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.
WYTWÓRNIA MAKARONU DOMOWEGO POL-MAK S.A.