Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Od dziś pojedziemy kolejnym odcinkiem S5

Jednym z priorytetów Programu Infrastruktura i Środowisko jest domknięcie najważniejszych ciągów autostrad i dróg ekspresowych. Ze środków unijnych w ramach tego Programu budowana jest m.in. droga ekspresowa S5, której kolejny odcinek został dziś uroczyście otwarty. 

Udostępniony do ruchu ok. 13,5 km odcinek drogi ekspresowej S5 Tryszczyn (Opławiec) - Białe Błota (Błonie) stanowi fragment obwodnicy Bydgoszczy i jest realizowany w ramach projektu Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Nowe Marzy – Bydgoszcz.

"Unia Europejska od momentu swego powstania wspiera rozwój infrastruktury transportowej. Koncepcja sieci transeuropejskich, zaproponowana na początku 90-tych XX wieku, lat jest zwieńczeniem tych wysiłków. Za tym poszło ogromne wsparcie finansowe na budowę infrastruktury transportowej w całej Europie. Polska była jednym z krajów skorzystała na tym najbardziej. Budowa S5, wpisująca się w transeuropejską sieć transportową TEN-T, od dawna była jedną z priorytetowych inwestycji Unii Europejskiej w Polsce. Część tej trasy, na odcinkach wielkopolskim i dolnośląskim zbudowano w poprzedniej perspektywie finansowej (2007-2013) z unijnym dofinansowaniem wynoszącym prawie 2 miliardy złotych. Kolejnych pięć odcinków, włączając dzisiaj otwierany, jest także realizowany przy współudziale środków europejskich w kwocie ponad 4 miliardów złotych" - powiedział Christopher Todd, Dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej.

Inwestycja polega na budowie drogi ekspresowej S5 na odc. Nowe Marzy – Bydgoszcz o dł. 73,84 km. przebiegającej przez obszar województwa kujawsko – pomorskiego. Droga zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Na całym odcinku drogi S5 przewidziano przekrój 2-jezdniowy z 2 pasami ruchu.

Realizacja projektu podniesie standard życia lokalnych społeczności poprzez skrócenie czasu podróży oraz zmniejszenie natężenia ruchu, poziomu hałasu i emisji spalin na drogach alternatywnych.

Dzięki inwestycji nastąpi usprawnienie ruchu tranzytowego w istniejącym korytarzu transportowym, zwłaszcza na trasie Poznań-Gdańsk. Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa użytkowników.

Wartość całkowita projektu wynosi prawie 2,8 mld zł, a dofinansowanie Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to blisko 1,1 mld zł.