Trwa ładowanie...

Miliony dla firm na stworzenie produktów sieciowych w Polsce Wschodniej

Już w lutym 2016 r. w Programie Polska Wschodnia (POPW) ogłoszony zostanie konkurs dla konsorcjów mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, które stworzą w Polsce Wschodniej innowacyjne produkty sieciowe.

"Dzięki dofinansowaniu z POPW firmy, które połączą swoje siły, zaoferują atrakcyjny produkt wykorzystujący potencjał i walory Polski Wschodniej. Nowa, kompleksowa oferta na rynku będzie dźwignią rozwoju przedsiębiorstw oraz źródłem nowych miejsc pracy" – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

Konkurs w poddziałaniu 1.3.2 POPW Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP ogłoszony będzie po raz pierwszy. Nabór wniosków rozpocznie się w kwietniu, a zakończy w czerwcu 2016 r. Do rozdysponowania jest 320 mln zł. Na realizację całego poddziałania przeznaczono ponad 160 mln euro z unijnego budżetu.

Instrument skierowany jest do konsorcjów MŚP, składających się z co najmniej 10 firm. Dofinansowanie przeznaczone jest na stworzenie ponadregionalnych produktów sieciowych. 

"Wsparcie otrzymają przedsięwzięcia, które jedną koncepcją połączą rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w taki sposób, że utworzą one gotową do sprzedaży ofertę. Dzięki temu klienci otrzymają w pakiecie kompleksowy i innowacyjny produkt" – precyzuje wiceminister Hamryszczak.

Aby konsorcjum miało szansę na otrzymanie dofinansowania, przedmiot projektu musi wpisywać się w zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej dwóch województw z Polski Wschodniej. Przedsięwzięcie musi objąć jednocześnie: inwestycję w spójną infrastrukturę, rozwój aplikacji i usług opartych na technologiach informacyjno-komunikacyjnych oraz opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu. Ważnym warunkiem otrzymania dotacji jest utworzenie co najmniej 20 miejsc pracy, w szczególności stanowiących alternatywę dla zatrudnienia w rolnictwie.

Wsparte projekty przyczyniać się będą do rozwoju działalności gospodarczej i wzrostu konkurencyjności MŚP. Sprzyjać będą zacieśnianiu współpracy firm oraz aktywizacji społeczno-gospodarczej obszaru realizacji przedsięwzięcia.

Szczegóły konkursu będą znane w lutym. Jednak już teraz warto zapoznać się z kryteriami wyboru projektów dla poddziałania Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP (PDF 542 KB).

Od 5 do 17 stycznia 2016 r. trwają konsultacje społeczne dokumentacji konkursowej. Komplet dokumentów oraz formularz zgłaszania uwag dostępne są na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP (PDF 305 KB)