Rozpoczął się konkurs na transgraniczne projekty, które wzmocnią turystyczną markę polsko-czeskiego pogranicza. Do rozdysponowania z programu Czechy-Polska są 4 mln euro. Konkurs jest dwuetapowy. Do 30 czerwca trzeba złożyć koncepcję projektu, a następnie do 30 września pełny projekt.
Dofinansowanie otrzymają najciekawsze pomysły na innowacyjne kampanie marketingowe oraz produkty turystyczne oferujące zestaw różnych atrakcji, usług i destynacji, które stworzą lub rozwiną markę terytorialną polsko-czeskiego pogranicza.
W konkursie mogą wziąć udział podmioty zajmujące się zarządzaniem kierunkami i markami turystycznymi. W pierwszym etapie wnioskodawcy otrzymają informację zwrotną, czy planowane przez nich działania są zgodne z celami programu. Na tej podstawie beneficjenci będą mogli podjąć decyzję, czy swoje koncepcje stosownie skorygują i będą składać wniosek, czy zrezygnują z dalszych prac związanych z przygotowaniem pełnego wniosku.
Wnioskodawcy składają dokumenty tylko elektronicznie:
Projekty wybierze Komitet Monitorujący w lutym 2019 roku. Szczegóły dotyczące warunków naboru znajdują się na stronie internetowej programu Czechy-Polska, niniejszej stronie lub Portalu Funduszy Europejskich.