Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

250 tysięcy osób otrzymało wsparcie z POWER

Sprawozdanie z realizacji POWER w 2016 roku, nowe kryteria dla konkursu, w ramach którego powstanie rada sektorowa ds. kompetencji w sektorze motoryzacyjnym - to główne punkty posiedzenia Komitetu Monitorującego Program Wiedza Edukacja Rozwój.  Spotkanie odbyło się w Sandomierzu, mieście które znajduje się na liście miast tracących swojej funkcje społeczne objętych pakietem działań dla miast średnich.

Posiedzenie Komitetu Monitorującego Program Wiedza Edukacja Rozwój

Dotychczas 250 tys. osób otrzymało wsparcie z Programu. Poprawiła się sytuacja osób młodych, spośród których 80 proc. nadal pracuje lub uczy się w ciągu 6 miesięcy po otrzymaniu wsparcia z EFS. Zawartych zostało 2,7 tys. umów z beneficjantami na kwotę ponad 7,2 mld zł, co stanowi ok. 32 proc. alokacji Programu. Jednocześnie certyfikowano wydatki na ponad 2,1 mld zł.

"W zakresie wydatkowania i certyfikacji środków Polska znajduje się w ścisłej czołówce w Europie a jeżeli chodzi o Inicjatywę na rzecz zatrudnienia ludzi młodych zalicza się do liderów ze względu na najwyższy poziom wykorzystania środków w całej UE zaraz za Portugalią " – podkreślił Paweł Chorąży, wiceminister rozwoju.

Komitet Monitorujący przyjął również założenia dla konkursu, w ramach którego powstanie rada sektorowa ds. kompetencji w sektorze motoryzacyjnym. W skład rady będą wchodzić m. in. przedstawiciele organizacji zrzeszających przedsiębiorstwa działające w sektorze motoryzacyjnym, organizacji pracowników, szkół zawodowych, techników, szkół wyższych i instytucji edukacyjnych, które dostarczają sektorowi pracowników o wymaganych kwalifikacjach. Efektem jej działań będzie lepsze dopasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb sektora oraz usprawnienie współpracy przedsiębiorstw z instytucjami edukacyjnymi i instytucjami rynku pracy. Środki dostępne na stworzenie rady sektorowej to 2,2 mln zł.

Inicjatywa ta stanowi uzupełnienie dotychczasowych działań mających na celu wspieranie sektora motoryzacyjnego pod kątem uzupełniania luk kompetencyjnych. Chodzi o konkurs dedykowany dla uczelni, współpracujących z pracodawcami z branży w zakresie kształcenia studentów oraz konkursu innowacji społecznych, w ramach którego planuje się przetestowanie tzw. „krótkich cykli kształcenia” na uczelniach, 1-2 letnich, służących praktycznemu przygotowaniu uczestników projektu do wykonywania zawodu w przemyśle motoryzacyjnym.

Posiedzenie Komitetu Monitorującego Program Wiedza Edukacja Rozwój