Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

RPO 10.2

10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej / 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – konkursy horyzontalne, RPO Dolnośląskiego

Zakończony 27.04.2016

26 września 2016 r. Instytucja Zarządzająca Regionalnym  Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 dokonała wyboru projektów w trybie konkursowym do dofinansowania dla Podziałania 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – nabór horyzontalny.

Do dofinansowania wybrane:

  • 1 projekt o charakterze horyzontalnym, którego całkowita wartość wynosi 983 006,57 zł,  natomiast wartość dofinansowania wynosi 924 542,57 zł,
  • 4 projekty w ramach Legnicko – Głogowskiego Obszaru Interwencji, których łączna całkowita wartość wynosi 2 143 068,69 zł, natomiast wartość dofinansowania wynosi 2 007 980,67 zł,
  • 2 projekty w ramach Obszaru Interwencji Doliny Baryczy, których łączna całkowita wartość wynosi 519 290,00 zł natomiast wartość dofinansowania wynosi 493 190,00 zł,
  • 3 projekty w ramach Obszaru Interwencji Równiny Wrocławskiej, których łączna całkowita wartość wynosi 927 710,60 zł natomiast wartość dofinansowania wynosi 876 010,60 zł,
  • 2 projekty w ramach Obszaru Ziemi Dzierżoniowsko – Kłodzko – Ząbkowickiej, których łączna całkowita wartość wynosi 824 138,63 zł, natomiast wartość dofinansowania wynosi 781 707,20 zł.

12 grudnia 2016 r. Instytucja Zarządzająca Regionalnym  Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 dokonała wyboru projektów w trybie konkursowym do dofinansowania po procedurze odwoławczej dla Poddziałania 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – nabór horyzontalny.Lista projektów wybranych do dofinansowania dla konkursu nr RPDS.10.02.01-IZ.00-02-053/16, została zmieniona o wynik rozstrzygnięcia procedury odwoławczej.

Do dofinansowania został wybrany jeden dodatkowy projekt o charakterze horyzontalnym, którego całkowita wartość wynosi 446 055,00 PLN, natomiast wartość dofinansowania wynosi 423 751,88 PLN.

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

IOK szacuje, że orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu przypadnie na: sierpień 2016 roku – w przypadku, gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie do 80 wniosków, wrzesień 2016 roku w przypadku, gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie od 81 do 150 wniosków, październik 2016 roku – w przypadku gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie powyżej 150 wniosków.

Miejsce składania wniosków

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem generatora wniosków i przesyła do IO.

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem generatora, dostępnego na stronie http://gwnd.dolnyslask.pl/

Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona:

a) osobiście do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich mieszczącej się pod adresem:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Departament Funduszy Europejskich

ul. Mazowiecka 17 50-412

Wrocław II piętro,

pokój nr 2020 lub

b) kurierem lub pocztą na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Wydział Wdrażania EFS

ul. Mazowiecka 17

50-412 Wrocław.

Sposób składania wniosków

Wnioski o dofinansowanie powinny być wypełnione w Systemie Naboru i Oceny Wniosków (SNOW) za pomocą tzw. generatora wniosków o dofinansowanie EFS. Jeden egzemplarz wydrukowanej z systemu SNOW papierowej wersji wniosku jest składany w siedzibie IOK.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

  • jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
  • jednostki organizacyjne jst;
  • organizacje pozarządowe;
  • organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne.

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

W ramach niniejszego konkursu ogłoszony jest nabór na następujące typy projektów: 

10.2.A. Kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz właściwych postaw: kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej.  

10.2.B. Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego poprzez:

a) wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki;

b) kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów lub słuchaczy w zakresie przedmiotów przyrodniczych lub matematyki.

10.2.C. Realizacja programów pomocy stypendialnej dla uczniów lub słuchaczy szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów przyrodniczych, informatycznych, języków obcych, matematyki lub przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i słuchaczy o specjalnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki).

10.2.D. Wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego przy jego przechodzeniu na kolejny etap kształcenia, w szczególności poprzez:

a) doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania;

b) wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.

10.2.E. Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna, dla uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie uzdolnieni, zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki). 

10.2.F. Rozszerzanie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno-zawodowym.

10.2.G. Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się po rynku pracy (TIK, matematyczno-przyrodniczych, języki obce), nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów (m.in. kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia, m.in.:

a) kursy i szkolenia doskonalące (w tym z wykorzystaniem pracy trenerów przeszkolonych w ramach PO WER),studia podyplomowe;

b) wspieranie istniejących, budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli;

c) realizacja w szkole lub placówce systemu oświaty programów wspomagania;

d) staże i praktyki nauczycieli realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia szkoły lub placówki systemu oświaty;

e) wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL; f) podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego.

g) doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu;

h) przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy.

10.2.H. Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem wykorzystania narzędzi wspierających pomoc psychologiczno- pedagogiczną na każdym etapie edukacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o szczególnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniów z niepełnosprawnościami, uczniów uzdolnionych, zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki). 

Szczegółowy opis dofinansowanych typów operacji zawiera Regulamin konkursu.

 

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Wybór projektów do dofinansowania odbywa się w oparciu o kryteria wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, zatwierdzone uchwałą nr 19/15 z dnia 7 grudnia 2015 r. Komitetu Monitorującego RPO WD 2014-2020 z późniejszymi zmianami.

Kryteria stanowią element Regulaminu konkursu.

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

Maksymalny % poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu: 85%. Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu (środki UE + współfinansowanie z budżetu państwa) wynosi 95%.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

Ogółem alokacja przeznaczona na konkurs wynosi: 5 944 708 PLN, w tym: • Ogółem alokacja przeznaczona na konkurs horyzontalny wynosi: 933 857 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Zachodni Obszar Interwencji wynosi: 697 717 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Legnicko-Głogowski Obszar Interwencji wynosi: 2 007 982 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Interwencji Doliny Baryczy wynosi: 640 893 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Interwencji Równiny Wrocławskiej wynosi: 881 327 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Ziemia Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicka wynosi: 782 932 PLN Ogólna alokacja na konkurs może zostać zwiększona między innymi w celu dofinansowania projektów wyłonionych w procedurze odwoławczej.

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

Regulamin konkursu dla poddziałania 10.2.1 - obowiązuje od 26.09.2016

Regulamin konkursu dla Podziałania 10.2.1 obowiązuje od 30.03.2016 do 25.09.2016 - wersja archiwalna

Regulamin konkursu dla Poddziałania 10 2 1 obowiązuje od 16_02_2016 - do 29.03.2016 - wersja archiwalna

Regulamin konkursu dla Poddziałania 10.2.1 - obowiązuje do 15.02.2016 - wersja archiwalna

Wykaz-zmian-w-Regulaminie-konkursu-dla-Poddziałania-10.2.1

załącznik nr 1- wzór karty weryfikacji technicznej

załącznik nr 2- wzór karty weryfikacji technicznej uzupełnionego wniosku o dofinansowanie

załącznik nr 3- karta oceny formalnej w ramach etapu oceny formalno - merytorycznej - wersja archiwalna (do 15.02.2016)

załącznik nr 4- wzór karty oceny merytorycznej w ramach oceny formalno-merytorycznej - wersja archiwalna (do 15.02.2016)

załącznik nr 4- wzór karty oceny merytorycznej w ramach oceny for-mer obowiązuje od 16_02_2016

załącznik nr 5- wzór deklaracji bezstronności i poufności do weryfikacji technicznej

załącznik nr 6- wzór deklaracji bezstronności i poufności pracownika IOK

załącznik nr 7- wzór deklaracji bezstronności i poufności eksperta

załącznik nr 8- wzór deklaracji poufności obserwatora

załącznik nr 9 - zakres wniosku wersja EFS 10_2 - wersja archiwalna (do 15.02.2016)

załącznik nr 13- katalog stawek maksymalnych w ramach Działania 10 2

załącznik nr 14- oświadczenie dotyczące stosowania przepisów PZP

załącznik nr 15- oświadczenie dotyczące wydatków inwestycyjnych

załącznik nr 16 - standard wyposażenia pracowni matematycznych

załącznik nr 17- Instrukcja wypełniania WND

załącznik nr 18- średnie wyniki egzaminów zewnętrznych w skali regionu

KOMUNIKATY:

Zmiany w Regulaminie konkursu dot. Poddziałania 10.2.1-horyzont

Komunikat 10.2.1 – wydłużenie terminu weryfikacji technicznej do 25 maja 2016 r.

Wyjaśnienie IOK w sprawie wersji papierowej wniosku o dofinansowanie - 5.04.2016

Zmiana regulaminów konkursów EFS

Komunikat-10.2.1- horyzont - zmiana terminu składania wniosków o dofinansowanie

Komunikat dotyczący procedury wycofania wniosku o dofinansowanie

Komunikat-10.2.1-horyzont - zmiana terminu składania wniosków o dofinansowanie (wersja archiwalna)

 

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

załącznik nr 9 - zakres wniosku wersja EFS 10_2 - wersja archiwalna (do 15.02.2016)

załącznik nr 9 - zakres wniosku wersja EFS 10_2 obowiązuje od 16_02_2016

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Załącznik nr 10- wzór umowy o dofinansowanie (umowa standardowa) - obowiązuje od 30.03.2016

załącznik nr 10- wzór umowy EFS - wersja archiwalna

Załącznik nr 11- wzór umowy o dofinansowanie (umowa ryczałtowa)- obowiązuje od 30.03.2016

załącznik nr 11- wzór umowy EFS Ryczałtowe - wersja archiwalna

Załącznik nr 12- wzór umowy o dofinansowanie (PJB) - obowiązuje od 30.03.2016

załącznik nr 12-wzór umowy EFS dla PJB - wersja archiwalna

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Procedurę odwoławczą w perspektywie finansowej 2014-2020 reguluje Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020. Procedura odwoławcza została szczegółowo opisana w Regulaminie konkursu.

Pytania i odpowiedzi

IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne kierowane na adres poczty elektronicznej:

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania będą zamieszczane na stronie www.rpo.dolnyslask.pl w ramach informacji dotyczących procedury wyboru projektów oraz niezbędnych do przedłożenia wniosku o dofinansowanie.

Linki

Ogłoszenie o konkursie w ramach Poddziałania 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej