Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
IOK szacuje, że orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu przypadnie na: sierpień 2016 roku – w przypadku, gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie do 80 wniosków, wrzesień 2016 roku w przypadku, gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie od 81 do 150 wniosków, październik 2016 roku – w przypadku gdy ocenie formalno-merytorycznej podlegać będzie powyżej 150 wniosków.Miejsce składania wniosków
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem generatora wniosków i przesyła do IO.
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem generatora, dostępnego na stronie http://gwnd.dolnyslask.pl/
Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona:
a) osobiście do kancelarii Departamentu Funduszy Europejskich mieszczącej się pod adresem:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Funduszy Europejskich
ul. Mazowiecka 17 50-412
Wrocław II piętro,
pokój nr 2020 lub
b) kurierem lub pocztą na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Wydział Wdrażania EFS
ul. Mazowiecka 17
50-412 Wrocław.
Sposób składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie powinny być wypełnione w Systemie Naboru i Oceny Wniosków (SNOW) za pomocą tzw. generatora wniosków o dofinansowanie EFS. Jeden egzemplarz wydrukowanej z systemu SNOW papierowej wersji wniosku jest składany w siedzibie IOK.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
- jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
- jednostki organizacyjne jst;
- organizacje pozarządowe;
- organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
W ramach niniejszego konkursu ogłoszony jest nabór na następujące typy projektów:
10.2.A. Kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz właściwych postaw: kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej.
10.2.B. Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego poprzez:
a) wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki;
b) kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów lub słuchaczy w zakresie przedmiotów przyrodniczych lub matematyki.
10.2.C. Realizacja programów pomocy stypendialnej dla uczniów lub słuchaczy szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów przyrodniczych, informatycznych, języków obcych, matematyki lub przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i słuchaczy o specjalnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki).
10.2.D. Wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego przy jego przechodzeniu na kolejny etap kształcenia, w szczególności poprzez:
a) doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania;
b) wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.
10.2.E. Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna, dla uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie uzdolnieni, zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki).
10.2.F. Rozszerzanie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno-zawodowym.
10.2.G. Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się po rynku pracy (TIK, matematyczno-przyrodniczych, języki obce), nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów (m.in. kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia, m.in.:
a) kursy i szkolenia doskonalące (w tym z wykorzystaniem pracy trenerów przeszkolonych w ramach PO WER),studia podyplomowe;
b) wspieranie istniejących, budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli;
c) realizacja w szkole lub placówce systemu oświaty programów wspomagania;
d) staże i praktyki nauczycieli realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia szkoły lub placówki systemu oświaty;
e) wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL; f) podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego.
g) doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu;
h) przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy.
10.2.H. Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższania kwalifikacji dla nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem wykorzystania narzędzi wspierających pomoc psychologiczno- pedagogiczną na każdym etapie edukacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o szczególnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczniów z niepełnosprawnościami, uczniów uzdolnionych, zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki).
Szczegółowy opis dofinansowanych typów operacji zawiera Regulamin konkursu.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Wybór projektów do dofinansowania odbywa się w oparciu o kryteria wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, zatwierdzone uchwałą nr 19/15 z dnia 7 grudnia 2015 r. Komitetu Monitorującego RPO WD 2014-2020 z późniejszymi zmianami.
Kryteria stanowią element Regulaminu konkursu.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Maksymalny % poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu: 85%. Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu (środki UE + współfinansowanie z budżetu państwa) wynosi 95%.Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
Ogółem alokacja przeznaczona na konkurs wynosi: 5 944 708 PLN, w tym: • Ogółem alokacja przeznaczona na konkurs horyzontalny wynosi: 933 857 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Zachodni Obszar Interwencji wynosi: 697 717 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Legnicko-Głogowski Obszar Interwencji wynosi: 2 007 982 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Interwencji Doliny Baryczy wynosi: 640 893 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Interwencji Równiny Wrocławskiej wynosi: 881 327 PLN • Ogółem alokacja przeznaczona na Obszar Ziemia Dzierżoniowsko-Kłodzko-Ząbkowicka wynosi: 782 932 PLN Ogólna alokacja na konkurs może zostać zwiększona między innymi w celu dofinansowania projektów wyłonionych w procedurze odwoławczej.Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin konkursu dla poddziałania 10.2.1 - obowiązuje od 26.09.2016
Regulamin konkursu dla Podziałania 10.2.1 obowiązuje od 30.03.2016 do 25.09.2016 - wersja archiwalna
Regulamin konkursu dla Poddziałania 10.2.1 - obowiązuje do 15.02.2016 - wersja archiwalna
Wykaz-zmian-w-Regulaminie-konkursu-dla-Poddziałania-10.2.1
załącznik nr 1- wzór karty weryfikacji technicznej
załącznik nr 2- wzór karty weryfikacji technicznej uzupełnionego wniosku o dofinansowanie
załącznik nr 4- wzór karty oceny merytorycznej w ramach oceny for-mer obowiązuje od 16_02_2016
załącznik nr 5- wzór deklaracji bezstronności i poufności do weryfikacji technicznej
załącznik nr 6- wzór deklaracji bezstronności i poufności pracownika IOK
załącznik nr 7- wzór deklaracji bezstronności i poufności eksperta
załącznik nr 8- wzór deklaracji poufności obserwatora
załącznik nr 9 - zakres wniosku wersja EFS 10_2 - wersja archiwalna (do 15.02.2016)
załącznik nr 13- katalog stawek maksymalnych w ramach Działania 10 2
załącznik nr 14- oświadczenie dotyczące stosowania przepisów PZP
załącznik nr 15- oświadczenie dotyczące wydatków inwestycyjnych
załącznik nr 16 - standard wyposażenia pracowni matematycznych
załącznik nr 17- Instrukcja wypełniania WND
załącznik nr 18- średnie wyniki egzaminów zewnętrznych w skali regionu
KOMUNIKATY:
Zmiany w Regulaminie konkursu dot. Poddziałania 10.2.1-horyzont
Komunikat 10.2.1 – wydłużenie terminu weryfikacji technicznej do 25 maja 2016 r.
Wyjaśnienie IOK w sprawie wersji papierowej wniosku o dofinansowanie - 5.04.2016
Zmiana regulaminów konkursów EFS
Komunikat-10.2.1- horyzont - zmiana terminu składania wniosków o dofinansowanie
Komunikat dotyczący procedury wycofania wniosku o dofinansowanie
Komunikat-10.2.1-horyzont - zmiana terminu składania wniosków o dofinansowanie (wersja archiwalna)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
załącznik nr 9 - zakres wniosku wersja EFS 10_2 - wersja archiwalna (do 15.02.2016)
załącznik nr 9 - zakres wniosku wersja EFS 10_2 obowiązuje od 16_02_2016
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Załącznik nr 10- wzór umowy o dofinansowanie (umowa standardowa) - obowiązuje od 30.03.2016
załącznik nr 10- wzór umowy EFS - wersja archiwalna
Załącznik nr 11- wzór umowy o dofinansowanie (umowa ryczałtowa)- obowiązuje od 30.03.2016
załącznik nr 11- wzór umowy EFS Ryczałtowe - wersja archiwalna
Załącznik nr 12- wzór umowy o dofinansowanie (PJB) - obowiązuje od 30.03.2016
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Procedurę odwoławczą w perspektywie finansowej 2014-2020 reguluje Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020. Procedura odwoławcza została szczegółowo opisana w Regulaminie konkursu.
Pytania i odpowiedzi
IOK udziela wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu i odpowiedzi na zapytania indywidualne kierowane na adres poczty elektronicznej:
- pife@dolnyslask.pl
- pife.jeleniagora@dolnyslask.pl
- pife.legnica@dolnyslask.pl
- pife.walbrzych@dolnyslask.pl
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania będą zamieszczane na stronie www.rpo.dolnyslask.pl w ramach informacji dotyczących procedury wyboru projektów oraz niezbędnych do przedłożenia wniosku o dofinansowanie.