Serwisy Funduszy Europejskich

Serwisy Funduszy Europejskich


Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

O nas

Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich działa od stycznia 2008 r. Od początku funkcjonowania cieszy się dużym zainteresowaniem osób szukających informacji o Funduszach Europejskich. Do tej pory udzieliliśmy ponad 75 tys. konsultacji.

Początkowo prowadzony bezpośrednio przez pracowników ówczesnego Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (od 27 listopada 2013 r. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju), od maja 2010 r. Centralny Punkt Informacyjny funkcjonuje w ramach Centrum Projektów Europejskich Link prowadzi do serwisu zewnętrznego. Dla interesantów Punktu oznacza to większą liczbę konsultantów do dyspozycji i skrócenie czasu oczekiwania na odpowiedź lub spotkanie.


CZYM SIĘ ZAJMUJEMY?

Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług. Oferujemy konsultacje telefoniczne, e-mailowe i osobiste w siedzibie przy ul. Żurawiej 3/5 w Warszawie. Od 2014 r. w szczególnych przypadkach oferujemy również dojazd na spotkanie do osoby niepełnosprawnej nie mającej możliwości odwiedzenia naszej siedziby.

Chcemy, żeby każda osoba czuła się dobrze w naszych progach, dlatego też dbamy o to, żeby nasza siedziba była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodziców z dziećmi. W naszej siedzibie dysponujemy komfortowymi pomieszczeniami do konsultacji oraz stanowiskiem komputerowym.

Zakres usług informacyjnych w skrócie: podobnie jak we wszystkich Punktach należących do Sieci koordynowanej przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, możesz u nas otrzymać:

  • pomoc w znalezieniu źródeł dofinansowania Twoich pomysłów z Funduszy Europejskich,
  • informacje o projektach dofinansowanych z Funduszy Europejskich, np. w których można wziąć udział (np. kursy, szkolenia, w których można uczestniczyć),
  • informacje nt. zasad przygotowania i realizacji/rozliczania i kontroli projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich,
  • informacje na temat partnerstwa publiczno–prywatnego w kontekście projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich.


ILE TRWA UDZIELENIE ODPOWIEDZI

  • Czas odpowiedzi na e-maila to 3 dni robocze (przy skomplikowanych sprawach termin może zostać wydłużony o dalsze 7 dni, o czym poinformujemy e-mailem).
  • Co do zasady, konsultacje w Centralnym Punkcie Informacyjnym udzielane są od ręki. Natomiast zachęcamy do wcześniejszego kontaktu i umówienia terminu spotkania – dzięki temu konsultant będzie mógł przygotować się do spotkania. 
  • Konsultacja bezpośrednia zazwyczaj trwa do 30 minut. Po rozmowie możesz nas ocenić wypełniając anonimową ankietę.


JAK ZADAĆ PYTANIE? WARTO PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ROZMOWY

Jeżeli interesują Cię informacje na temat uzyskania lub rozliczenia dofinansowania, prosimy o przygotowanie kilku podstawowych informacji. Usprawnią one rozmowę o Funduszach.

W przypadku pytań o uzyskanie dofinansowania istotne jest:

  1. Kto będzie występował o dofinansowanie? Czy będzie to osoba prywatna (bezrobotna?, pracująca?, osoba chcąca założyć firmę?), istniejąca firma (jak duża?), fundacja, samorząd, inny podmiot – jaki?
  2. Na czym polega pomysł?
  3. Co trzeba sfinansować? W szczególności czy będzie to sprzęt, prace budowlane, usługi, wynagrodzenia, szkolenia, doradztwo, a może inne wydatki – jakie ?
  4. W jakim województwie będzie realizowany pomysł (albo siedziba projektu)? Czy na obszarze wiejskim, czy miejskim?
  5. Ile ten pomysł może kosztować?

Gdy pytanie dotyczy realizacji projektów, ważne jest:

  1. Nazwa programu i numer działania, którego dotyczy projekt.
  2. Data i numer naboru, w którym beneficjentowi przyznano dotację.
  3. Kto realizuje projekt? (np. firma, fundacja, stowarzyszenie).
  4. Gdzie projekt jest przeprowadzony? (województwo oraz informacja czy jest to miasto czy wieś).

Po takiej diagnozie o wiele łatwiej jest nam znaleźć odpowiednie dofinansowanie. Dalsze informacje w zakładce  Jak pytać o fundusze.


NIE TYLKO KONSULTACJE

  • organizujemy spotkania informacyjne i szkolenia o Funduszach Europejskich,
  • dystrybuujemy materiały informacyjne, które wydaje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju oraz inne instytucje wdrażające Fundusze Europejskie,
  • piszemy artykuły do wydawnictw nt. Funduszy,
  • bierzemy udział w różnych wydarzeniach występując z prezentacjami nt. Funduszy i udzielając na nich informacji o dofinansowaniu unijnym.


ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Na koniec pragniemy poinformować, że pomimo to, że zawsze staramy sie udzielać informacji zgodnie z najwyższymi standardami, to informacje podane przez pracowników Centralnego Punktu Informacyjnego nie stanowią oficjalnego stanowiska Instytucji Zarządzających poszczególnymi Programami Operacyjnymi i nie mogą stanowić podstawy do formułowania jakichkolwiek roszczeń, a także nie stanowią oferty w rozumieniu prawa polskiego. Ponadto, Centralny Punkt Informacyjny ani jego pracownicy nie odpowiadają za błędne interpretacje udzielonych informacji, ani za następstwa czynności podjętych na ich podstawie.
Z tą sytuacją mamy do czynienia, ponieważ Punkty Informacyjne nie zastępują instytucji powołanych do przyznawania dofinansowania, wydawania dokumentów programowych i ich interpretacji. Rolą Punktów jest pomoc w przebrnięciu przez strukturę wdrażania Funduszy i procedury poprzez sprawne dostarczanie rzetelnych i konkretnych informacji.

Wszelkie uwagi dotyczące terminowości oraz jakości świadczonych usług prosimy kierować na adres monitoringpunktow@mir.gov.pl.


ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

ul. Żurawia 3/5, 00-503 Warszawa

telefony do konsultantów:

22 626 06 32,

22 626 06 33,

22 745 05 46,

Telefon do ustalania terminów konsultacji w CPI: 22 378 31 77,

faks: 22 201 97 25,

e-mail: punktinformacyjny@cpe.gov.pl

godziny pracy punktu:

pn. – pt. 8.00-18.00,

sob. 10.00-14.00.



Dane statystyczne z działalności Centralnego Punktu Informacyjnego

 

Okres sprawozdawczy: 2014 r. (styczeń-czerwiec) 

Udzielone konsultacje w styczniu: 1956, lutym: 2100, marcu: 2519, kwietniu: 1935, maju: 2122, czerwcu: 1642 

Okres sprawozdawczy: 2013 r.

 Statystyki Centralnego Punktu Informacyjnego

Okres sprawozdawczy: 2012 r.

liczba konsultacji w Centralnym Punkcie Informacyjnym w 2012 roku


 

Okres sprawozdawczy: 2011 r.

 


Okres sprawozdawczy: 2010 r.

Kliknij, aby powiększyć

 

Okres sprawozdawczy: 2009 r.

Kliknij, aby powiekszyć

 

Okres sprawozdawczy: 2008 r.

Kliknij, aby powiekszyć

 


 


 





Portal współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Pomoc Techniczna
2013 © Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju

Portal współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Pomoc Techniczna
2013 © Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju

NSS Unia Europejska